CABILLY & CO. BLOG

בחירה נכונה של מותג

לא כל שם ניתן לרישום כטריידמארק. בעקבות שיחות רבות עם לקוחותינו, ריכזנו עבורכם 4 טיפים חשובים לבחירת שם מותג חזק וטוב, שתוכלו לרשום כטריידמארק בקלות:
1. אל תבחרו בשם שמתאר את המוצר שלכם. לדוגמא: אם המוצר שלכם הוא קערת פסטה, ובחרתם בשם PASTA BOWL – השם לא יוכל להירשם כטריידמארק. באופן טבעי, הבוחנים לא מוכנים לתת לאדם רישום ומונופול על מילים, שכולם בתעשייה משתמשים בהן. אם בחרתם בשם ZOZO, לעומת זאת- זה שם ייחודי שניתן לרשום בקלות כטריידמארק לגבי קערת פסטה (בהנחה שהוא פנוי). 
השם PLATE , למשל, הוא שם ייחודי בהקשר של סדינים, אבל הוא שם תיאורי מידי כמותג של צלחות. לא יתכן שנגזול מכלל סוחרי הצלחות את הזכות להשתמש במילה PLATE…

2. שם מומצא או מרמז: השמות החזקים ביותר, על פי הפסיקה, הם השמות המומצאים- או שמות שאין להם כל קשר למוצרים. Google, Reebok, Samsung וכו’. תוכלו גם לבחור שם שמרמז על הפעילות שלכם, מבלי לתאר אותה. למשל: השם “אל על” הוא שם מרמז, שניתן בקלות לרשום כסימן מסחר, שכן הוא לא מתאר באופן ישיר את השירותים של החברה. השם AMERICAN AIRLINES לעומת זאת, הוא שם בעייתי מאד.

3. נסו לחשוב על מותג כללי, שאינו מתקשר רק למוצר אחד. כידוע, ניתן להצטרף ל-brand registry של אמזון לאחר שהשלמתם רישום של טריידמארק. אם תרצו להימנע מרישום טריידמארק כל כמה חודשים, וברצונכם לחסוך הוצאות, כדאי לבחור שם אחד כללי שיתאים לכמה מוצרים. למשל:
אם אתם מוכרים עטים, וקראתם למותג שלכם BANJI PEN – השם יתקשר באופן ספציפי לעטים. אם תרצו להתרחב בעתיד למוצרים אחרים בקטגוריה הזו, יתכן שהשם לא יתאים, ותצטרכו שם חדש, עם טריידמארק חדש. כדאי אם כן לבחור בשם כללי יותר (BANJI למשל) שיתאים למספר מוצרים.

4. חיפוש: בצעו חיפוש ב-TESS, כדי לוודא שהשם פנוי. פרטים נוספים על תהליך החיפוש- בפוסט הבא. 
בהצלחה!

×